Szkolenie „Planowanie i prowadzenie ewaluacji programów profilaktycznych” już w czerwcu

Poradnia Monar w Łodzi zaprasza do udziału w dwudniowym szkoleniu „Planowanie i prowadzenie ewaluacji programów profilaktycznych”. Warsztaty odbędą się w terminie 22-23.06.2017. Koszt udziału to symboliczne 10 złotych. Szkolenie jest adresowane do realizatorów programów profilaktycznych wdrażanych ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych.

Chęć udziału można zgłaszać na adres e-mail: programlodz@gmail.com lub tel: 723797166. Zgłoszenia przyjmuje p. Małgorzata Bogdanowicz.

Cel szkolenia to podniesienie kompetencji uczestników w zakresie znajomości metod prowadzenia ewaluacji realizowanych przez nich projektów. W trakcie zajęć odbiorcy zdobędą zarówno wiedzę, jak i wzmocnią umiejętności praktyczne. Program szkolenia „przeprowadzi” uczestników przez kolejne etapu procesu badań ewaluacyjnych, a także pozwoli na zdobycie szerszej perspektywy w posługiwaniu się różnymi metodami i technikami.

Szkolenie prowadzone jest przez Ośrodek Szkoleniowo-Badawczy Stowarzyszenia MONAR ze środków Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii (Ministerstwa Zdrowia – Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych).

Szkolenie poprowadzą specjaliści z zakresu ewaluacji: dr Marcin Sińczuch i Marcin J. Sochocki.
Plan szkolenia:

I Dzień

  • 9.00 – 9.30 Wykład (1/2h): Uzależnienia behawioralne – podstawowe rozróżnienia definicyjne
    • Klasyfikacja, definicje, podstawowe informacje z badań.
  • 9.30–10.40 Wykład (1h): Ewaluacja programów profilaktycznych – podstawowe koncepcje i rozróżnienia (w trakcie wykładu 10-minutowa przerwa)
    • Ewaluacja czy ewaluacje, czyli w poszukiwaniu paradygmatu/ów.
    • Czy możliwa jest ewaluacja bez przemocy?
    • Ewaluacja demokratyczna, procesu, formatywna, konkluzywna, wewnętrzna, zewnętrzna, triangulacja.
  • 10:40 – 10:50 – przerwa
  • 10:50 – 12:50. Wykład (1h) i warsztat (1h): Ewaluacja ilościowa – metody i techniki
    • Schematy (quasi)eksperymentalne w ewaluacji – standard czy zawalidroga?
    • Co nam „mówią” wyniki? Czyli rzecz o interpretacji danych.
    • Wszyscy kochamy ankiety? Zasady konstruowania narzędzi badawczych, czyli co robić, a czego unikać, aby „wyjść na swoje”.
  • 12:50 – 13:30 Przerwa
  • 13:30–15:00. Wykład (1/2h) i warsztat (1h): Pytania o/i wskaźniki w ewaluacji
    • [P]ytania i [p]ytania, czyli formułowanie zagadnień z różnego poziomu.
    • Bierzemy się za wskaźniki realizacji celów i działań.
  • 15:00–16:00. Wykład (1h): Etyczne i praktyczne wskazówki realizacji badań ewaluacyjnych
    • Co można, a co trzeba robić prowadząc ewaluację?
    • I jak to wszystko opisywać?
  • 16:00 – 18:00 Konsultacje merytoryczne (2h) (realizowane równolegle przez dwóch prowadzących)

II Dzień

  • 8:20 – 9:50. Wykład (1,5 h): Ewaluacja w kontekście procesów zmian cywilizacyjno-kulturowych
    • O [E]waluacji jako narzędziu i symptomie zmian, raczej w makro- niż mikroskali.
  • 9:50 – 10:00. Przerwa
  • 10:00 – 12:00. Warsztat (2h): Opracowywanie kwestionariusza
    • Operacjonalizacja jako proces twórczy – narzędzia ilościowe
  • 12:00–12:10. Przerwa
  • 12:10 – 14:10. Wykład (1h) i warsztat (1h): Ewaluacja jakościowa – metody i techniki
    • Ewaluacja bez liczb? Ewaluacja bez celu?
    • Czy naprawdę wystarczy pogadać? Wywiady grupowe z adolescentami i innymi grupami.
    • A może poobserwować? Typologie i zasady obserwacji.
  • 14:10 – 14:50. Przerwa
  • 14:50 – 15:50. Warsztat (1h): Wywiad grupowy w praktyce
    • Zróbmy scenariusz.
    • Zróbmy wywiad.
  • 15:50 – 16:00. Podsumowanie szkolenia
  • 16:00 – 18.00 Konsultacje merytoryczne (2h) (realizowane równolegle przez dwóch prowadzących)

Opracowano na podstawie informacji organizatora

 

Komentarze


Stronę internetową prowadzi Fundacja Studio Psychologii Zdrowia Fundacja Studio Psychologii Zdrowia

Strona współfinansowana ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych

 

Copyright © Uzależnienia behawioralne 2016

 

 

Proszę czekać...