Umiejętności chroniące przed nałogowymi zachowaniami

Komunikacja interpersonalna

  1. Scenariusz nr 1:
    Temat zajęć: Emocje na językach!
    Cele zajęć:
    • nauczenie umiejętności nazywania uczuć;
    • wzmocnienie postawy szacunku dla siebie i innych;
    • ćwiczenie umiejętności posługiwania się komunikatem JA.
    Czas trwania: 2x45 min.
    Scenariusz do pobrania: Komunikacja_Remedium_VI_2013_str_4_5
     
  2. Scenariusz nr 2:
    Temat zajęć: Języka szakala a język żyrafy!
    Cele zajęć:
    • zwiększenie umiejętności posługiwania się komunikacją bez przemocy;
    • zwiększenie umiejętności rozpoznawania konstruktywnego i niekonstruktywnego porozumiewania się w grupie.
    Czas trwania: 2x45 min.
    Scenariusz do pobrania: Komunikacja_Remedium_VI_2013_str_5_6
     
  3. Scenariusz nr 3:
    Temat zajęć: Zrozumieć siebie i innych – o sztuce aktywnego słuchania!
    Cele zajęć:
    • rozwinięcie umiejętności komunikacji niewerbalnej;
    • przećwiczenie umiejętności aktywnego słuchania.
    Czas trwania: 2x45 min.
    Scenariusz do pobrania: Komunikacja_Remedium_VI_2013_str_6_7

Asertywność

  1. Scenariusz nr 1:
    Temat zajęć: Czy warto być asertywnym?
    Cele zajęć:
    Czas trwania: 2x45 min.
    Scenariusz do pobrania: Asertywnosc_Remedium_V_2013_str_4_5
    • wzrost wiedzy na temat postaw: asertywnej, uległej i agresywnej;
    • zwiększenie umiejętności asertywnego komunikowania się;
    • zwiększenie świadomości osobistych praw.
  2. Scenariusz nr 2:
    Temat zajęć: Granice akceptacji – asertywna odmowa.
    Cele zajęć:Czas trwania: 2x45 min.
    Scenariusz do pobrania: Asertywnosc_Remedium_V_2013_str_5_6
    • zwiększenie umiejętności asertywnego odmawiania;
    • umocnienie postaw szacunku dla swoich granic i granic drugiego człowieka.
  3. Scenariusz nr 3:
    Temat zajęć: Krytyka czy informacja zwrotna?
    Cele zajęć:
    • zwiększenie umiejętności formułowania konstruktywnych informacji zwrotnych;
    • wzrost umiejętności posługiwania się komunikatem JA;
    • wzrost umiejętności służących budowaniu relacji i współpracy.
    Czas trwania: 2x45 min.
    Scenariusz do pobrania: Asertywnosc_Remedium_V_2013_str_6_7

Emocje i stres

Scenariusz nr 1:
Temat zajęć: Emocjonalny zawrót głowy
Cele zajęć:

  • nauczenie umiejętności rozpoznawania i nazywania przeżywanych przez siebie emocji;
  • diagnoza własnych sposobów radzenia sobie z emocjami;
  • ograniczenie niekonstruktywnych sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami.

Czas trwania: 2 x 45 min.
Scenariusz do pobrania: Emocje_i_stres_Remedium_VII_2013_str_4_5

Scenariusz nr 2:
Temat zajęć: Do czego służy złość?
Cele zajęć:

  • rozwinięcie umiejętności konstruktywnego radzenia sobie ze złością;
  • zwiększenie wiedzy na temat sposobów radzenia sobie ze złością;
  • ograniczanie niekonstruktywnych sposobów radzenia sobie ze złością.

Czas trwania: 2 x 45 min.
Scenariusz do pobrania: Emocje_i_stres_Remedium_XI_2014_str_5_6

Scenariusz nr 3:
Temat zajęć: Nie taki diabeł straszny – ze stresem też można sobie poradzić
Cele zajęć:

  • rozwinięcie umiejętności konstruktywnego radzenia sobie z napięciem i ze stresem;
  • zwiększenie wiedzy na temat zjawiska stresu, jego objawów i konsekwencji;
  • przeciwdziałanie uzależnieniom behawioralnym.

Czas trwania: 2 x 45 min.
Scenariusz do pobrania: Emocje_i_stres_Remedium_XI_2014_str_6_7

Praca z grupą

Scenariusz nr 1:
Temat zajęć: Nasza klasa staje się zespołem
Cele zajęć:

  • zwiększenie poziomu integracji w zespole klasowym;
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;
  • umożliwienie wzajemnego poznania się uczniów w klasie.

Czas trwania: 1 x 45 min.
Scenariusz do pobrania: Praca_z_grupa_IV_2013_str_4_5

Scenariusz nr 2:
Temat zajęć: Sytuacja konfliktowa: wyzwanie czy bariera nie do pokonania?
Cele zajęć:

  • rozwijanie umiejętności konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych;
  • rozwijanie umiejętności analizy sytuacji, ułatwiającej poszukiwanie rozwiązań w sytuacjach konfliktowych.

Czas trwania: 2 x 45 min.
Scenariusz do pobrania: Praca_z_grupa_IV_2013_str_5_6

Scenariusz nr 3:
Temat zajęć: O rolach, nie tylko w teatrze
Cele zajęć:

  • zaznajomienie uczniów z pojęciem ról grupowych w kontekście pracy zespołu klasowego;
  • rozwijanie umiejętności samoobserwacji i wrażliwości na innych;
  • uwrażliwienie na sposób odnoszenia się do innych osób w klasie;
  • rozwijanie postawy współodpowiedzialności za sytuację w zespole klasowym.

Czas trwania: 1 x 45 min.
Scenariusz do pobrania: Praca_z_grupa_IV_2013_str_7

Komentarze


Stronę internetową prowadzi Fundacja Studio Psychologii Zdrowia Fundacja Studio Psychologii Zdrowia

Strona współfinansowana ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych

 

Copyright © Uzależnienia behawioralne 2016

 

 

Proszę czekać...